Jag ser ditt hjärta brinner svagt som en cigarett i mitt askfat

Karenina med Thåström. Jag dör så vackert.


Tappar lusten, hittar lusten, sover länge, går upp tidigt. Lever de sista lovdagarna i sängen, i köket tillsammans med vänner, spelar Alfapet och förevigar allt med Instagram. Är rädd för att återvända till skolan, är glad för att snart återfå rutinerna. Bakar pizza två gånger på en kväll, dricker för mycket vin för jag vet inte hur många gånger i rad och tänker att det var sista gången på ett tag varje gång. Promenerar i solljuset och fryser om låren för första gången den här vintern känns det som och får rosiga kinder. Älskar lägenheten och vill bo kvar här och inte på mitt lilla internatrum, kommer sakna honom mer än någonsin. Keyboarden lockar, vill så gärna kunna spela, både det och gitarr, men jag är en musikalisk katastrof. Det blir bättre nu, allting blir bara bättre nu när ljuset stannar längre och längre. Det vet jag.

Om ni vill följa mig heter jag ordatom på Instagram.

Kommentarer
från: thea

hittade just hit. och fastnade för första inlägget. så otroligt fängslande du skriver. gillar det massor, faktiskt.



hur hittade jag hit? en fin människa länkade dej i min blogg. läs: theaholmqvist.blogg.se/2012/january/det-har-ar-for-alla.html#comment

2012-01-11 / 22:16:10
URL: http://theaholmqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback