Anteckningar, januari 2012

2011-12-25

Hänger upp finaste Stringhyllan som vi sprang in i på Stadsmissionen under julruschen.

 

2011-12-31

2011 blir svårslaget. Omöjligt, nästan.

 

2012-01-01

Vaknar i en hård bäddsoffa, taken är snötäckta.

Känner ingenting alls. Som ett tomt hål i magen.

 

2012-01-03

Organiserat kaos, oorganiserat stök. Skriver om utspillda kaffekoppar och ekonomisk kris. Uppdiktade meningar, en efter en, tränger igenom pappret.

 

2012-01-05

Köper en iPhone och stickar ett fodral att lägga tinget i. Tror först att jag tappat förståndet, när jag inser hur lycklig jag blev.

 

2012-01-06

Stirrar upp i taket.

Senare:
jag är vacker när du rör vid mig.

 

2012-01-07

Vaknar tidigt av en oregelbunden molnspricka och lyssnar på Acoustic France till frukost. Är livrädd för att återvända till skolan. Bakar pizza och spelar Alfapet på kvällen.

 

2012-01-08

Dricker te ur nya lilla My-koppen och fryser om låren.

 

2012-01-10/17

 

2012-01-18

Gråter på klassföreståndarens kontor.

 

2012-01-19
Invärtes kaos. Försöker och lyckas. Stickar sockor och skriver dikter.

huden knottrar sig / framhäver dina födelsemärken / de liknar stjärnhimlar / över skuldrorna / dina revben / sticks / under täcket / frasiga decemberläppar / lipsyl / för lenheten / demoner under madrassen / nu försvinner jag / somnar på din axel / lova att aldrig somna innan mig / du håller alltid vad du lovar / visst gör du?

en sommaräng / jag ser dig / långt där borta / ditt stripiga hår, dina röda slingor / tunn hud / plast / jag hade aldrig / k u n n a t  n å  d i g  d ä r / i dimman, i mörkret / ditt skratt / dina halvmånsfärgade läppar / VÄNTA / kom till mig / (kom in i mig) / ser dig sova / stilla / i mitten av sommarängen

2012-01-21
Solen skiner. Kommer hem till ett nytapetserat vardagsrum, beställer sushi och somnar innan klockan nio.

2012-01-24
Sitter i biblioteket och skriver dikter. Har på mig en blårandig skjorta. Tittar på snön som sakta faller till marken. Det känns tungt men jag klarar det.

(Jag är min egen omöjlighet, aldrig din)

2012-01-25

Välfärden krackelerar

men du förblir tinderögd

så länge du kan köpa ditt glitter

 

det får hända varsomhelst

men inte här i närheten tack.

 

Krig gör sig bäst på håll

missförhållandena fastnade i tv-rutan

och ditt spektrum förblev enfärgat.

Likgiltigt

och din dunkudde var lika skön som alltid.

 

Det är en fantastisk förmåga vi har det där

att kunna blunda.

 

2012-01-26
Läser Hyperparasiterna. Promenerar och väntar. Fikar i Sala. Somnar med dig nära.

2012-01-27
Klär upp mig, dricker vin tillsammans med vänner, promenerar hem i natten. Livet känns okej.

2012-01-29
Spegelångest och jag-hann-inte-ut-i-solen-idag-heller-ångest.
(ångest är för övrigt världens fulaste ord och borde inte få finnas.)

2012-01-30 idag
Livet känns overkligt söndertrasslat. Solen sticks och jag vet inte hur jag hamnade här. Mitt rum på Tärna står tomt på mig och jag önskar att jag kunde stanna tiden och lämna allt som det är (och komma tillbaka när allt känns bra igen).


Hörde jag fågelkvitter?

 


Kommentarer
från: ina

Så här, fast inte i närheten lika fint, ser mitt skrivbord ut. Fullt med massa anteckningar med ett par enstaka ord eller meningar i varje, sånt som är svårt att sammanställa till en hel text liksom...



Får se om det går att kommentera nu! (peppar, peppar) :)

2012-01-30 / 15:06:52
URL: http://oneofthoseblogs.blogg.se/
från: ina

Åh, det gick att skicka nu! Äntligen! :)



Du vet inte om det var fler än jag som inte kunde kommentera innan?

2012-01-30 / 15:09:05
URL: http://oneofthoseblogs.blogg.se/
från: Martina

Ångest är utan tvekan ett av de fulaste orden som finns. Det värsta om inte annat. Borde komma på en kampanj för att få bort det!

2012-01-30 / 16:39:27
URL: http://justletgo.blogg.se/
från: Malin

Håll huvudet högt, finaste Ida. Vet att du klarar allt! Hoppas vi kan ses någon dag, snart.

2012-01-30 / 20:21:22
URL: http://malinan.blogg.se/
från: Monia

Hej! Just nu har jag två tävlingar i bloggen!



En där du kan vinna ett presentkort värde 250 kr hos HejBaby.se - tuffa kläder för barn 0-6 år :)



http://moniasundgrenjansson.blogg.se/2012/january/vinn-presentkort-hos-hejbabyse.html



Och en där du kan vinna en supersöt nalle från kramdjursbutiken.se:



http://moniasundgrenjansson.blogg.se/2012/january/vinn-nalle-fran-kramdjursbutiken.html



Kika gärna in och var med i tävlingarna :) Om du inte gillar reklamkommentarer som denna så ber jag om ursäkt, radera den bara... Har jag råkat skicka till dig fler gånger så ber jag återigen om ursäkt. Inte lätt att hålla koll på alla man vill göra reklam för :)

2012-01-31 / 11:32:41
URL: http://moniasundgrenjansson.blogg.se/
från: Johannas Ordsamling

Varför gråter du? fina, fina du.

Livet ordnar sig, rätar ut sina frågetecken. Du kommer fixa det, vad det än är.



Hjärta

2012-01-31 / 12:02:09
URL: http://ordsamling.blogg.se/
från: Evelina

Alltså bara så fint alltihop, hjärtevärk.

2012-02-02 / 10:27:01
URL: http://hippo.webblogg.se/
från: Jasmine

Ett inlägg som jag tycker om.

Du inspirerar mig på många sätt.

Kram

2012-02-06 / 17:32:48
URL: http://rosanatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback