Svärföräldrarna på besök i Barcelona.


Vi började fredagen med att ta metron till Mercat Enchants. Jonathan tittade på kameror, jag hittade en finfin klocka och en tekanna.

Efter det promenerade vi längst Diagonal och stannade och åt salladsbuffé på Fresco.

Sen promenerade vi längst Poble Nou mot stranden.

Vi tog ett dopp innan vi promenerade vidare hela vägen längst strandpromenaden.
Vi gick längst gamla hamnen, köpte macarons, tittade på hantverken (jag köpte ett par fina örhängen och ett armband) och fikade på en stor gräsmatta.

Vi gick längst La Ramblan och tittade förbi marknaden och köpte smoothie.


På lördagen mötte vi upp Jonathans föräldrar på eftermiddagen och åt grillbuffé.

Vi drack en kaffe i Parc Ciutadella och promenerade sedan till metron och åkte tillbaka till Grácia.

På kvällen åkte vi till Montjuïc och tittade på Font Mágica. Därefter mötte vi upp Vanessa och gick till ett mysigt mexikanskt ställe, där vi drack Frozen Margarita och åt riktig guacamole.

Idag har svärföräldrarna roat sig på egen hand och om det klarnar upp senare, blir det en kvällspromenad upp till Parc Güell.

Kommentarer
från: Ronja

Fasiken vad fin du är underbara Ida. Jag såg din kommentar först idag, när jag satt och läste igenom min blogg. Vi får se, kanske är jag tillbaka snart. I vilket fall så följer jag vartenda steg du tar, även fast jag själv inte är särskilt aktiv med att visa vart jag går. Jag hoppas att du har det bra och att du njuter av sista tiden i Spanien. <3

2011-07-17 / 22:26:29
URL: http://vinterdimma.blogg.se/
från: Josefine

Dina bilder är så otroligt fina ida! kraaaaam :)

2011-07-21 / 13:11:10
URL: http://josefineaspeteg.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback