Nu ska jag bli av med allt som tynger.

Idag är det en vecka kvar tills jag får tillgång till mitt rum på Tärna. Och dagen där på börjar min höst på riktigt. Jag är livrädd och har aldrig känt mig så tom, på ord, tidigare...

Min sista vecka kommer jag att tillbringa med filosofiska tankar om livets mening. Analyser och instuderingsfrågor om vartannat. Det kommer att bli kämpigt att ta igen allt, men nu ska det bort. Jag vill lägga mina högskolestudier bakom mig. I alla fall för ett tag fram över.

Det var tre veckor sedan vi lämnade Barcelona bakom oss. Tiden bara försvinner. Sommaren tar slut och nya rutiner ska skapas. Jag har svårt att hänga med i svängarna, svårt att förstå, att saker och ting förändras så fort. Men det känns bra att livet inte står still. Att jag hela tiden är på väg någonstans. Jag önskar bara att jag hade lite mer tid för andhämtning.

Kommentarer
från: Johannas Ordsamling

Fina du, jag glädjer mig så till att följa ditt år på Tärna. Du måste uppdatera mig ordentligt ibland, om exakt hur det är med allting där!

Du kommer ha ett fint år tror jag!

2011-08-14 / 16:38:38
URL: http://ordsamling.blogg.se/
från: Emelie

Iiih, det pirrar när jag läser vad du skriver, tänk vilken fantastisk resa du har framför dig! Men ja, glöm inte att andas. Och jag håller med dig, tiden går alldeles för fort, halva augusti har redan passerat och det var månaden jag väntat på.. och vad har jag gjort utav den? Ingenting.

2011-08-14 / 20:04:09
URL: http://emptypages.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback