12 juli (15.46)

 

Vädret är ambivalent. Jag sitter på balkongen och sträckläser en rosa roman, lyssnar på regndroppar som faller och vinden som får den vissna syrenbusken här intill att prassla. Ibland bländas jag av solen. Ibland sitter jag i solskensregn. Men för det mesta gömmer sig solen bakom ett stort oroväckande moln. Jag skickar sms med lillasyster som är i samma situation som jag. Vi sitter båda på balkongen och läser. Fast på varsin sida om staden. Jag väntar på att du ska komma hem och att vädret ska stabiliseras. En av böckerna som jag lånade på biblioteket igår, efter att ha betalat en föreningsavgift på 180 kronor är nu utläst. Den där avgiften ligger fortfarande och gnager i bröstkorgen. Det blev ett dyrt biblioteksbesök och jag som hade tänkt köpa en spetsbehå på Lindex. Men nu kan jag åtminstone låna böcker igen och den där spetsbehån kan jag vara utan ett tag till. Nu ska jag gå över till mamma och dricka eftermiddagskaffe och vänta på dig som slutar om 14 minuter.

 


Kommentarer
från: Hannah Larsson

fint som alltid.



och mina ord är alltid sanning. vad glad jag blir att du blir glad.



kram

2012-07-12 / 20:06:07
URL: http://hannahlarsson.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback