Om...

 

Det här är en blogg om känslokaos. En mental berg- och dalbana. Jag som skriver heter Ida och föddes en oktobermorgon 1987. Jag gillar fina ord och känslosamma fotografier. Och tycker att konst ska kännas lite i hjärtat. Jag lever för att skapa minnen och är väldigt nyfiken på världen. Om två veckor lämnar jag ett helt fantastiskt år i Barcelona bakom mig. Ett år som har förändrat mitt liv. På många sätt.

Till hösten börjar en ny era i mitt liv. Jag kommer att spendera mina dagar på skrivarlinjen på Tärna folkhögskola. Bo ensam för första gången i mitt liv, utan min hjälte och ägna mig helhjärtat åt skrivandet. Jag är livrädd... (vad har jag gett mig in på?)

Jag tycker om: att promenera planlöst, ljusa rum, att dricka vin med vännerna, läsa böcker, eftermiddagsfika, kaffe & te, gamla kameror & burkar, skogspromenader, katter, skrivblock, luftballonger, fina byggnader, pianomelodier, picknicar, havet, att sova länge, stjärnhimlar, långa pratstunder, mysiga frukostar och att kramas med min älskling.

Jag drömmer om att skriva böcker, bo i hus, upptäcka världen, flyga luftballong och leva ett kreativt liv tillsammans med min käraste.


Hoppas ni ska trivas.
(Har ni något på hjärtat kan ni skicka en kommentar eller ett mail till: [email protected].)

Jag har tidigare bloggat här.
Trackback