Gråa november

November är halvvägs förbi. Jag skrev några rader i slutet av oktober, sedan dess har det varit tomt här. I dag har jag mest druckit te under en filt i soffan och under alla ensamtimmar klickade jag mig in på loveletterpapercuts och läste lite. Läste om livet i Barcelona, om gator och torg, vin och kaffekoppar, solsken och iskalla fuskvintrar. Jag längtar tillbaka till ett liv som jag vet inte hade fungerat i längden, saknar och romantiserar, ett låtsasliv.
 
Det finns inte många dagar dokumenterade sedan vi lämnade Barcelona och jag började på skrivarlinjen. Det finns inte många tagna fotografier eller vardagliga betraktelser att blicka tillbaka på. Jag saknar att skriva här, men jag vet inte om det någonsin kommer att bli som förut. Jag blev rörd när jag läste mina egna ord, rörd över det engagemang jag la ner för att kunna skriva de där orden. Och alla era fina ord. Nuförtiden vet jag nästan ingenting om er.
 
Om ni vill får ni gärna skriva några rader om er själva, om livet eller vad som helst. Jag tänkte göra samma sak, livet har sannerligen förändrats en hel del sedan sist.

Kommentarer
från: Maja

Åh, du som skriver så himla fint. Jag vill bara läsa mer.
Den här hösten har varit så jobbig för min del. Två människor i min närhet har gått bort och det är som att jag liksom går och väntar på nästa. Någon berättade för mig att när man har börjat gå på begravningar blir det ofta en del tätt inpå varandra. Och jag är så rädd för vem nästa ska vara.
I övrigt så vill jag bara att det ska bli vinter på riktigt med lussebullar och glögg, och lite snö. Vill bort ifrån den här hemska hösten. Och kanske lite bort ifrån mig själv också för den delen.
Nu kände jag att jag hade så mycket att säga så att det nästan blev ett litet blogginlägg här i ditt kommentarsfält. Det var inte meningen.

2012-11-14 / 20:54:23
URL: http://www.mla-photography.blogspot.com
från: Linn

Hur jag hittade hit minns jag inte riktigt... Men det skedde för någon månad sedan och jag har stannat sedan dess. Din gamla blogg kände jag inte till. Saker och ting blir aldrig som förr. De blir på nya och andra sätt, och det kan också vara bra.

Visst blir man nyfiken på vilka som döljer sig bakom statistikstapeln. Jag är en av dem.

2012-11-14 / 20:56:40
URL: http://lyckoland.blogg.se/
från: Marie

Säger som tidigare talare, du skriver så fint. Vad är det som förändrats? Berätta!

2012-11-14 / 21:15:02
URL: http://detfladdrartill.blogg.se
från: Victoria

Hösten är så tung. Mörkret kombinerat med för mycket att göra i skolan är så jobbigt.

2012-11-14 / 22:13:21
URL: http://pulsensfrekvens.blogg.se
från: Julia

Trött trött trött. Det är jag. Ensam och vilsen men framför allt bara så fruktansvärt trött.
Förövrigt så har jag följt din blogg lääängelängelänge, har alltid känts som att jag inte är så ensam när jag läst dina texter så tack för det. Nu har jag matte i en timme till, (går sista året i högstadiet om de är intressant) men jag lär nog somna med ansiktet i boken. Ta hand om dig, kram.

2012-11-15 / 09:34:48
från: Martina

Du skriver som sagt så sinnessjukt bra! och jag har läst din blogg ganska länge nu antar jag, tiden går ju så fort att det är svårt att hålla reda på.
mitt liv rullar på, lite för fort ibland men annars ganska bra. Tänker idiotiska tankar ibland, men inte lika ofta som förr. Solen skiner äntligen och i eftermiddag ska jag åka hem till min mormor, för att sedan jobba på dagis imorgon.
Sköt om dig! Kram

2012-11-15 / 10:55:18
URL: http://justletgo.blogg.se
från: Malin

Längtar också tillbaks, varje dag. Hoppas vi hinner höras snart, på riktigt. Tänker på dig! Puss hjärtevän

2012-11-15 / 22:28:15
URL: http://primamalin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback