I ett iskallt ikealand


Efter en lång helg är jag tillbaka på mitt rum igen. Här kan jag höra datorn surra och mina fingrar blir stela mot tangenterna, iskalla. Vintervinden drar genom fönstret. Jag fortsätter kurera mig med diverse naturprodukter, te och halstabletter. Men jag är tillbaka i skrivarklassrummet och i internatkorridorerna i alla fall. Den här veckan ska vi göra en encyklopedi och jag ska förklara ord som fyndhörna, sova, bollhav och hets. Ikea är huvudtemat.

En sak till. Vi flyttar om två veckor. Till en mysig etta på Oxbacken. Jag ser verkligen fram emot att ha en egen lya att komma hem till på helgerna. Så att vi kan äta långa frukostar i sängen och promenera längs hamnen. I vinterkyla och i vårsol. Nu ska jag krypa ner under täcket och läsa ut Välkommen till den här världen.
Trackback